Nastavení webhostingových služeb
Kategorie:V našich webhostingových programech poskytujeme administraci přes webové rozhraní pomocí nástroje i-mscp, ten je velmi mocný, užitečný a robustní a při větších projektech Vám ulehčí velké množství práce i času.
Nicméně pro začátek může působit poněkud komplikovaně a proto je velice praktické se naučit několik základních kroků administrace.
- přihlášení - přes https://admin.aurem.cz a odkaz “Control Panel (správa všeho)” se přihlásíte jménem vaší domény a heslem (vše stejně jako v emailu, který od nás dostanete po zaplacení služby). Výsledkem bude, že uvidíte stránku s informacemi o Vašem účtu.
- založení FTP účtu pro nahrávání dat na server - nahoře v šedém menu klikněte na “FTP účty”, dále klikněte na “Přidat FTP uživatele” na následující stránce vyplňte jméno, heslo a potvrzení hesla (další políčka nás zatím nebudou zajímat ;-) ) dále klikněte na “Přidat”. Pokud se Vám objeví stránka, která bude obsahovat text “FTP účet byl přidán”, vše proběhlo v pořádku.
- připojení se na FTP a nahrávání souborů na náš server - nahrávat soubory můžete buďto přes webové rozhraní (a) nebo přes FTP klienta (b)
- a) v systému ispCP klikněte v modrém menu vlevo na “Webové nástroje”, potom na “Správce souborů”, na další stránce vyplníte přihlašovací údaje a to takto:
Username: jmeno@vase-domena.cz // jméno, které jste zadali při vytvoření FTP účtu, viz výše@vaše doména
Password: **** // heslo, které jste zadali při vytvoření FTP účtu, viz výše.
Po vyplnění klikněte na “Login”
Popřípadě přes https://admin.aurem.cz -> File Manager (správce souborů) vyplníte Uživatelské jméno a Heslo, po té klikněte na tlačítko Přihlásit.
- b) ve vašem oblíbeném FTP klientu se připojte na server VASEDOMENA.TLD (popř. ftp.aurem.cz), jméno a heslo stejně jako v bodě (a) (tj.jméno: jmeno@vase-domena.cz)
Soubory nahrávejte výhradně do adresáře “htdocs” (předchozí obsah htdocs, index.html, můžete smazat a nahradit ho svým, je to výchozí soubor pro náš hosting)
Varování: NEMAŽTE adresáře nacházející se v kořenovém adresáři (backup, error, logs … ), tj. cokoliv mimo obsah adresáře htdocs, mohli byste si tím vypnout/poškodit některé poskytované služby (logování, zálohování … )
_O obsahu a využití různých “zvláštních” adresářů se zmíníme později, nicmévě vězte, že jsou užitečné :-)
_
4. vytvoření MySQL databáze - napřed musíme vytvořit databázi a potom uživatele, pomocí kterého se budeme do databáze připojovat
nahoře v šedém menu se klikněte na “Administrace SQL”, dále klikněte na “Přidat databázi SQL”, na následující stránce zadejte jméno databáze, jméno by nemělo obsahovat diakritiku, mezery apod. Klikněte na “Přidat”, pokud se Vám objevila stránka s informací, že Databáze byla úspěšně vytvořena, vše proběhlo v pořádku
na stránce s přehledem databází ( Administrace SQL -> Přehled ) klikněte u vaší databáte na “Přidat uživatele SQL” ( úplně vpravo ), na následující stránce zadejte jméno uživatele, heslo a potvrzení hesla a klikněte na “Přidat”
v případě, že pouze chcete povolit již exisujícímu SQL uživateli jiné databáze přístup k této databázi, pouze při vytváření uživatele nahoře vyberete daného uživatele a kliknete na “Přidat existujícího uživatele SQL” a nic dalšího nevyplňujete
Praktické: do různých fór, redakčních systémů a podobných prostředků využívající MySQL databázi zadáváte obvykle 3 údaje k MySQL a to:
jméno databáze, jméno pro přístup do DB, heslo pro přístup do DB - vše tak, jak jsme před chvílí nastavili
někdy i další: jméno stroje s MySQL: localhost, port 3306, prefix názvu tabulek: obvykle nechte výchozí hodnotu
například tedy:
- jméno databáze: 123_mojedb
- jméno uživatele: 123_mujuser
- heslo: heslo_uzivatele
- stroj (host): localhost
Vzorové vyplnění udajů při instalaci nejobvyklejších fór a RS časem najdete ve FAQ